top of page
  • Foto van schrijverMats Molenberg

Blogpost 2

Decennialang hebben de meeste tandartsen het gered zonder geld te investeren in reclame of marketing van hun praktijken. In feite vermeden de meeste tandartsen reclame, zodat ze niet zouden worden gezien als "wanhopig" of "pijn doend voor patiënten".

In plaats daarvan vertrouwden de meeste medische professionals op mond-tot-mondreclame, dit is het idee dat jouw bestaande patiënten hun vrienden en familie zouden doorverwijzen naar jouw praktijk en dat dat jouw bron van nieuwe patiënten zou zijn. Hoewel die strategie zeker effectief was, is dat de afgelopen tien jaar steeds minder geworden.


Tegenwoordig hebben de meeste tandartsen een website, maar het concept van marketing is nog nieuw. Er zijn een paar artsen die zich afvragen of ze een website nodig hebben en velen die denken dat het geen belangrijk onderdeel van hun bedrijf is.


Hier zijn vijf redenen waarom elke tandartspraktijk zou moeten investeren in een website en een online marketingstrategie.


1. Het is jouw online visitekaartje

De bedachtzaamheid die jij in het ontwerp van je tandartspraktijk stopt, kan met aanzienlijk minder inspanning worden uitgebreid naar jouw website. Het ontwerp en de functie van jouw website moeten je hetzelfde vertrouwen wekken als wanneer patiënten jouw wachtkamer binnenlopen. Jouw website kan worden gezien als je digitale tandartspraktijk en is vooral belangrijk bij het aantrekken van nieuwe patiënten en daarnaast het informeren van huidige patiënten.


2. Jouw website is 24/7 geopend

Een website werkt onvermoeibaar. Geen lunchpauzes, vakanties of ziektedagen. Dat betekent dat mensen op elk moment toegang hebben tot jouw website als ze meer willen weten over jou en jouw praktijk. Geef nuttige informatie over jouw diensten, personeel, faciliteiten, inclusief antwoorden op vragen over verzekeringen, behandelingskosten, enz.


3. Beheer jouw online reputatie

Niets is erger dan wanneer een tandarts of arts naar ons toe komt omdat er online negatieve recensies over hen staan. Als je geen website hebt, heb je geen alternatief voor potentiële patiënten om meer over je te weten te komen dan de negatieve recensie. Een website lost een reputatiemanagementcrisis niet op, maar het zal de effecten verzachten door jouw merk te presenteren zoals jij wilt dat het wordt vertegenwoordigd, in plaats van door een of twee ongelukkige patiënten.


4. Informatie verzamelen en leads genereren


Een website die goed is geoptimaliseerd met Searching Engine Optimization (SEO) zorgt ervoor dat jij de hoogst mogelijke rankings behaalt wanneer potentiële patiënten online zoekopdrachten uitvoeren.


5. Als jij niet online bent, kan jij niet gevonden worden

Elke dag vinden er meer dan 5 miljard Google-zoekopdrachten plaats. Een rapport uit 2020 van het Pew Internet & American Life Project stelde dat 91% van de gebruikers van zoekmachines zegt dat ze altijd of meestal de informatie vinden die ze zoeken wanneer ze zoekmachines gebruiken. Als je geen website hebt, zal het voor internetgebruikers moeilijk zijn jou te vinden en meer te weten te komen over jouw praktijk.

 

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?


E-Mail: contact@dentalleads.eu

Telefoon: 06 - 83 10 36 56



bottom of page